بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه استخدام شویم؟ (ویژگی های شخصیتی برای استخدام شدن)

چگونه استخدام شویم؟ (ویژگی های شخصیتی برای استخدام شدن)

چگونه استخدام شویم؟

به‌عنوان یک کاندیدای شغلی، دانستن این‌که کارفرمایان چگونه درمورد استخدام تصمیم می‌گیرند، مفید بوده و می‌توانید استراتژی‌تان را تعیین کنید.

به گزارش آلامتو؛ کارفرمایان، درمراحل اولیه فرایند استخدام، یک شرح کار تدوین می‌کنند که شرایط لازم و مدنظرشان را که درجستجویش هستند در بر دارد.

کارفرما برای استخدام چگونه تصمیم میگیرد

این فرایند با تعیین این شرایط شروع می‌شود که چه کسی کاندید مناسبی برای این کار است. معمولا یک سرپرست آینده‌نگر با یک متخصص منابع انسانی همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند که در این پرونده هم لزومات ارائه شده‌اند و هم جوانب سازمانی و دپارتمانی.

بررسی متقاضی

در بعضی موارد، مدیر مسئول استخدام، برای بازبینی تقاضاها، هیئت بررسی تشکیل می‌دهد و کاندیداها را ارزیابی و با آنها مصاحبه می‌نماید. او معمولا جلسه‌ای برای مرور پروفایل کاندیدای ایده‌آل و خواستن نظر هیئت، برگزار می‌کند.

هرعضو هیئت بررسی، الویت‌های خودش را درمورد شرایط و ویژگی‌های کاندیداها دارد و این‌که متقاضی تاچه حد می‌تواند موقعیت موردنیاز را تامین کند. شما باید در صورت امکان، ترکیب این موقعیت را پیش از مصاحبه پیدا کرده و سعی کنید خواسته‌های محوله‌شان را در این شغل پیش بینی نمایید.

ارزیابی کاندیداها

ازآنجایی‌که مصاحبه‌ها پیچیده هستند، بیشتر کارفرمایان دنبال داده‌ها از تمام گروه‌هایی هستند که در طول فرایند مصاحبه با کاندیداها رویارو می‌شوند.

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

یادتان باشد که حتی کارمندان ظاهرا درسطح پایین‌تر مانند دستیاران اجرایی که با شما ملاقات کرده‌اند و روز مصاحبه‌تان را تعیین نموده‌اند هم بابت نظر و برداشت‌شان مورد پرسو جو قرار می‌گیرند.

با هم با احترام رفتار کرده و تمام مدت، بهترین خود حرفه‌ای‌تان باشید، مثلا در ناهار یا شام غیررسمی با همکاران احتمالی آینده.

البته، کار سختی است که پیش‌بینی کنیم هر کارفرمایی به‌دنبال چه چیزهایی برای تصمیم‌گیری نهایی درباره کاندیداهاست، اما خوب است که بعضی فاکتورها را مدنظر داشته باشیم.

معیارهای استخدامی توسط کارفرمایان

در اینجا چند معیاری را که اغلب کارفرمایان هنگام تصمیم‌گیری برای استخدام کاندیدای مورد نظر به‌کار می‌برند می آوریم:

آیا این فرد با همکارانش در سازمان هماهنگ است؟

آیا کاندیدای نهایی دارای شخصیتی جذاب می‌باشد؟ آیا از کار کردن با او لذت خواهیم برد؟

آیا این کاندیدا واجد مهارت‌های لازم برای تصدی پست موردنظر می‌باشد؟

آیا این فرد، شور مناسب و تجربه شایسته این سمت را دارد؟

آیا این کاندیدا تبحر تکنیکی برای انجام این کار را دارد؟

آیا این متقاضی، مدرک و مجوز لازم برای این کار را دارد؟

آیا این فرد، دانش، تخصص و اطلاعات پایه برای انجام درست و ثمربخش این کار را دارد؟

آیا کاندیدای نهایی دارای زمینه آکادامیک لازم می‌باشد؟

آیا این کاندیدا نگرش مثبت به امور دارد؟

آیا این متقاضی دارای نظام اخلاقی قوی و میزان بالایی از انرژی است؟

آیا این کاندیدا اعتماد بنفس و تجربه لازم برای مدیر شدن را دارد؟

آیا این متقاضی در پایان آزمایشش را برای دارابودن ارزش افزوده، پیشرفت کردن و تاثیر مثبت پس داده است؟

آیا این فرد می‌تواند عضو خوبی برای تیم باشد؟

این کاندیدای نهایی می‌تواند به‌طور موثر و شفاف ارتباط برقرار کند؟

آیا این کاندیدا برای تصدی سمت‌های بالاتر، چشم انداز بلند مدتی دارد؟

آیا این متقاضی مایل است برای یک دوره طولانی مدت در این جایگاه بماند؟ در این سمت و وظیفه، شاد و راضی خواهد بود؟ واجد شرایط بیشتری هست؟

چگونه شانس بیشتری برای استخدام داشته باشیم؟

با وجود این‌که بعضی از فرایندهای انتخاب، از کنترل شما خارج است، اما سایر قسمت‌ها می‌تواند در کنترل شما باشد. شما می‌توانید از رزومه، نامه درخواست استخدام و مصاحبه‌ها به‌عنوان ابزاری برای توجیه این‌که چرا شما بهترین کاندیدا هستید استفاده کنید. سعی کنید شرایط‌ تان را با شرح کار مورد نظر انطباق دهید تا شانس موفقیت‌تان بالا برود. شما می‌توانید نشان دهید که چرا کاندیدایی قوی هستید و کار را برای آنهایی که موارد فرم تقاضای‌تان را مرور می‌کنند و با شما دیدار دارند ساده نمایید تا به تصمیمی مثبت درمورد شما برسند.

مثبت باشید و خودتان را ارتقا دهید. کارفرمایان عاشق متقاضیان خوشبین و سرحال هستند زیرا ساختار فکر لازم برای کار را فراهم می‌کنند. حتی اگر در مورد کارفرمایان سابق‌تان افکار منفی در سر دارید، آن را برای خودتان نگه دارید، هیچ‌کس نمی‌خواهد آنها را بشنود. شما نباید سلطه‌جو و خودخواه جلوه کنید، اما شرایط و ویژگی‌های‌تان را به روشنی برای سمت موردنظر بالا ببرید و باارزش بنمایانید. مثال‌هایی از موفقیت‌های‌تان در کارهای قبلی ارائه دهید تا نشان دهید چرا بهترین متقاضی هستید.

بعد از مصاحبه، یادداشتی برای تشکر بفرستید، صلاحیت‌های‌تان را دوباره تکرار نمایید و هرچیزی را که فکر می‌کنید باید در مصاحبه بیان می‌کردید اما فراموش شده، ذکر کنید. این راهی دیگر برای ارتقاء شما در این کاندیداتوری است.

همچنین برای استخدام راحت تر شما باید مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی را داشته باشید برای مشاهده این ویژگی ها اینجا را بخوانید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده